23.05.2024,

Paula Johanna Adamson

 

Kia kolmas üdini elektrilisustele pühendatud mudel, EV3 on peatselt valmis elektriautoturgu vallutama ning sel puhul näidati mudelit Frankfurdis lähemalt. Ehkki sõita veel ei lastud ning Eestisse oodatakse mudelit alles selle aasta oktoobris, saime mudeliga lähemalt tutvust teha ning kuulsime, kuidas Kia EV3 idee sündis ja mida on mudelist oodata. 

Kia EV3 on välimuselt justkui pisiversioon eelmisel aastal turule jõudnud EV9 mudelist. See on suuresti taotluslik. EV9 on lipulaevana kiiresti kanda kinnitanud ning nüüd on aeg turule tulla mahumudeliga, täiselektrilise kompaktse linnamaasturiga, et elektriautode võidukäigule hoog veelgi enam sisse lükata. Linnamaasturid on endiselt kõige kiiremini kasvav segment autoturul ja Kia EV3 positsioneerib end mugavalt ning enesekindlalt juba turul tuttavate mudelite vahele, pidades peamisteks konkurentideks Volvo EX30, Renault Megane E-Tech, Cupra Born ning VW ID.3 mudeleid. 

Frankfurdis tutvume EV3 GT-Line mudeliga, millel aku mahutavus on 81,4 kWh ning maksimaalseks sõiduulatuseks 560 kilomeetrit, mille näitlikustamiseks tuuakse esitlusel välja, et ühe laadimisega annaks sellega sõita Frankfurtis toimuvalt esitluselt Pariisi. Tulemas on ka väiksema akuga mudel, millel mahutavuseks 58,1 kWh ning maksimaalseks sõiduulatuseks 410 kilomeetrit. Mõlemad on esiveolised ning mootoriga, mille võimsuseks on 150 kW, suurem aku kiirendab nullist sajani 7,7 sekundiga ning väiksem nõksu kiiremini - 7,4 sekundiga. 

Frankfurdi esitlusel on suur rõhk Kia disainifilosoofial, mis on saatnud kõiki EV mudeleid ja kannab nime “ühinenud vastandid”. See tähendab, et autot luues valitakse kaks omadussõna, mis pealtnäha justkui vastanduvad, ent mis auto kontseptsioonis on olulised ning selles harmoniseeruvad. EV3 puhul on nendeks sõnadeks emotsionaalne ning loogilisus või ratsionaalsus. 

Ehkki tegu on esmapilgul EV9 miniversiooniga, tasub meeles pidada, et see ei ole eriti raske ülesanne, sest EV9 on küllaltki kogukas tegelane ja EV3 puhul on disainifilosoofiast pärit praktilisus ja ratsionaalsus väljendub paljuski justnimelt mõõtudes. EV3 kogupikkuseks on 4,3 meetrit ja laiuseks 1,85 meetrit, mis näikse olevat segmendi kõige laiem - Volvo EX30 jääb paari sentimeetriga alla, sama lugu on teljevahega. Kõik see selleks, et luua võimalikult ruumikas ning mugav interjöör. Kandiline paadisabakuju lubab ruumi ka 460-liitrisele pagasiruumile. 

Ka emotsionaalsust jagub autos küllaga. Kõnekas disain on pealtnäha minimalistlik, ent pakatab vahvatest pisidetailidest. Üle kere on märgata kelmikaid teravaid kerejooni ning esituled küll meenutavad pisut EV9 omasid, ent on ometi mõlemast eelmisest EV mudelist täitsa omanäolised. Emotsionaalsuse suurim mängumaa algab aga interjööris, mis on loodud nõnda, et tunneksid end, nagu oleksid oma koduses elutoas. Näiteks on keskkonsoolis pikendatav käetugi, mis meenutab lauda, et saaksid laadimispunktis mõnusalt näiteks lauamänge mängides aega veeta. 

Neile, kes laua üle niivõrd elevil ei ole, lubab Kia, et aasta lõpus võib armatuurlauas olevasse ekraanisüsteemi oodata ka muid ajaveetmisvõimalusi, alustades Netflixi ja Spotify ning lõpetades videomängudega. Lisaks lubatakse, et mängida saad ka tehisintellektiga, sest EV3 saab ChatGPT baasil häälkäsklustele vastamise võimekuse. Seega kui vahelduseks sellele, et küsid autolt, kus asub lähim batuudikeskus või laadimispunkt, võiksid saada temaga ka viktoriini mängida. Ma ei ole kindel, kas küll eesti keeles, aga ideeliselt tundub ju vahva. Lisaks on lootust, et aasta lõpus saab Kia meelelahutussüsteemi teha soovi korral Marveli, Tähesõdade või muu meelepärase fantaasiamaailma teemaliseks, mis tõenäoliselt on eriti pere pisemate seas suur hitt.

Lisaks tulevasele mänguekraanile, mis seni teeb ära kõik muud päriselt tarvilikud toimingud, on EV3 varustatud juba EV9 mudelist tuttava kolme ekraani lahendusega - kaks 12,3-tollist ekraani - üks keskel ning teine juhile ning nende vahel 5,3-tolline puutetundlik ekraan, millest saab juhtida kogu kliimasüsteemi. Tehnoloogiavidinatest on olemas ka digitaalne võti, mis elab sinu telefonis, laseb uksi avada-sulgeda, autot käivitada ning tarvidusel saad seda kuni seitsme inimesega jagada. 

Lisaks sellele, et sõiduulatus on mõnusalt murevaba, disain on emotsionaalne ja auto ise parasjagu ratsionaalne, et sobida pere ainsaks autoks, on Kiale oluline ka jätkusuutlikkus. Autost leiab 28,5 kilogrammi jagu taaskasutatud materjale, mis peidavad end nii keredetailides kui ka erinevates kangastes ning pindades, mida interjöörist leiab. Lisaks leiab armatuurlaualt ka QR-koodi, mida skännides jõuad lehele, kus tutvuda Kia keskkonnasõbralike ettevõtmistega lähemalt. Looduslähedusest saab aimu ka mujal - Kia EV3 värvivalikuid hakkab kokku olema üheksa, millest neli on täiesti uued - üks neist, mida Kia Frankfurdi esitlusel ka näitas, on Aventurine roheline, mis on saanud nime rohekat tooni kivimi järgi ja ka teised uued toonid on loodusest inspireeritud, kandes nimesid Shale Grey, Terracotta ning Frost Clue. 

Kõike me autost veel ei tea, näiteks seda, kuidas ta sõidab või kui palju ta maksma hakkab, ent arvestades, et tegu on autoga, mis on loodud massidele ning toekas baas on EV9 elevusega turule juba loodud, võib EV3 põnevusega ootama jääda küll.