Tõnu Tramm, Äripäev

Hübriidide ja elektriautode ajastul on Kia Stinger kui maitsev mahlane steik vahelduseks salatile, mida tervisenõustajad on sind päevast päeva sööma sundinud. Vahel lihtsalt tahaks midagi tõeliselt head ja Kia on selle inimnõrkuse hästi ära tabanud!

"Kas tõesti Kia," imestab juhuslikult külla sattunud sakslane hoovil seisvat Kia Stingerit piieldes. "Ma vaatasin eemalt, et Porsche Panamera!" Kodustel kiirteedel BMW-ga sõitev külaline võtab lahkelt vastu pakkumise teha üks väike proovisõiduring. Ring saab plaanitust oluliselt suurem, sest juht ei raatsi enam rooli tagant lahkuda. Tagasi jõudnuna teeb ta veel mitu ringi vaikides ümber auto ja pobiseb omaette: "Uskumatu!"

Selles, et Stinger igapäevaselt BMW-ga sõitvale külalisele muljet avaldas, pole midagi imekspandavat. Nimelt on Kia sõiduvõimet timminud endine BMW M-divisjoni boss Albert Biermann, kelle käe all läbis auto Nürburgringil tuhandeid testikilomeetreid. "Ei no, siis on arusaadav," kostab mees, kui selle vähetuntud fakti talle teatavaks teen.

Tallinna auklikel tänavatel Stingeriga sõites piisab vaid keskkonsoolis asuv sõidurežiimide nupp keerata Comfort-asendisse ning auto hakkab kulgema pehmelt ja sujuvalt, siludes ebatasasusi luksusautoliku ükskõiksusega. Tabasalu ringrajale fotosessioonile jõudes muudab asend Sport+ Stingeri aga tõeliseks raketiks (millega tema nimi mulle esimesena seostubki). Lisaks on saadaval asend Sport, Eco ja Smart, millest viimasega kohendab auto end ise juhi sõidustiili ja teeoludega vastavaks. Sport ja Sport+ erinevus seisneb selles, et "plussiga" lülitatakse välja enamik juhiabisüsteeme (veojõukontroll jms) ning alles jääb vaid stabiilsuskontroll, et auto kurvis käest ära ei läheks.

LOE EDASI ÄRIPÄEVAST >>>>

Kia Stinger