Mihkel Vanari kirjutas 15.september ilmunud "Võrumaa Teatajas" pikantsete lisadega uuest KIA Picantost!

Kui 2004. aastal ilmavalgust näinud ja tootmise lõpuni 1,1 miljonit ostjat leidnud KIA Picanto esimene põlvkond oma tissi otsiva imiku suud meenutava iluvõre ja üllatunud laternasilmadega ning ühte mahtu kerega A-klassi minisõiduk ei reetnud väliselt päritolu ja võinuks kanda mistahes autotootja logo, siis uus Picanto on juba äratuntava KIAna tõsine konkurent klassi tipptegijate hulgas. Elu näitas, et esimese põlvkonna Picanto oli soetushinda, kindlustusi ja kütusekulu arvestades Eesti odavaima kilomeetriga auto ning selle eest võis talle ju kelmika väljanägemise andestada. Mis puutub ruumikusse, siis esiistmeil oli seda üllatavalt palju. Uus põlvkond on 60 millimeetrit pikem, 15 millimeetrit kasvanud teljevahega ja mahutab veerandi võrra rohkem pagasit. Tartu Autospiritist Võrumaa Teatajale proovimiseks antud eelseeria Picanto jättis igati positiivse mulje nii linnas kui ka maanteel.

Isikupärane välimus
Teise põlvkonna Picanto välimus on muutunud ikupärasemaks. Kui vaadata KIA sõiduautode ajalugu päevast, mil peadisaineri tooli istus Audi TT disaininud Peter Shraier, siis alates Soulist on kogutud ridamisi disainiauhindu ja Picanto on mudelireas viimane, mille välimus muutus heas mõttes just euro-KIA-likuks. See näitab iseloomu ja Karsten Tomsi juhitud disainerite kindlat teadmist, et ostja südamesse jõudmise osas ollakse õigel teel. Tublile tööle välimuse kallal eelnes mugavuslisade valiku kasvatamine, pikk garantiiaeg ja tõestatud töökindlus. Jääb mulje, et seks korraks on KIA valmis, aga kui kauaks, sest elu läheb ju edasi?

Innukad mootorid
Euroopas pakutakse Picantot innukate ja säästlike vähesaastavate Kappa bensiinimootoritega
(1 ja 1,2 l võimsusega vastavalt 69 ja 85 hj ning väändega 94 ja 121 Nm). Kütusekulu on pisemal jõuallikal tootja andmeil 4,1 liitrit 100 kilomeetrile ja võimsamal paari klaasikese jagu suurem. Saadaval on ISG ehk Idle Stop & Go süsteem, mis ummikus peatunud auto mootori tühikäimise asemel välja lülitab. Käigukaste on valida kaks – viiekäiguline käsitsilülitatav ja neljane hüdrotransformaatoriga automaat. Mugavus maksab aga kätte umbes pooleliitrise kütuse lisakuluga 100 kilomeetrile.

Linnaauto kompetentne ka maanteel
Picanto on miniauto kohta suhteliselt hea heliisolatsiooniga. Ka tagaistujatega saab sohver häält tõstmata vestelda nii linnas kui ka maanteel lubatud kiirusega liikudes. Kurvides pole auto käitumisele midagi ette heita, kuigi lühikese käiguga amortisaatorid annavad märku igast külmapraost või muust sõidusuunaga risti asetsevast ebatasasusest. Salongi ergonoomika on tasemel ja Eesti mõistes pikk paarisajakilomeetrine sõit sohvrit ära ei vaeva. Picantol on hea kursipüsivus ja vastutulevate rekkade tuulelöögid sõitu ei häiri. Kiirusel 100 ja paarkümmend kilomeetrit rohkemgi käitub auto, nagu oleks ta vähemalt paar klassi täiskasvanum. See-eest linnas manööverdades on ta just see, mis ta on – kompaktne, kerge ja vilgas supermini. Sain minagi tunda rõõmu harjumatult väikesest kütusekulust ja kaasliiklejate uurivatest pilkudest. Picantoga harjub kiiresti ning klaustrofoobiaohtu ta ei sünnita – see auto on seest tõepoolest
mõnusam ja suurem, kui väljast paistab.

Hinnad veel ei hammusta
Liitrise kolmesilindrilise (51 kW) MPI bensiinimootoriga LX varustuses Picanto saab kätte 8990 € eest, kuid see on vaid raadiovalmidusega ja küllaltki kasinalt varustatud valik. Olemas on kuus turvapatja, tahhomeeter, teekonnakompuuter, salongiõhufi lter, ABS-EBD pidurid, kiirustundlik roolivõimendi, käigusoovitaja ja esimesed elektriaknad. Hetkel on Autospirit pakkumas aga soodsalt 1,2 EX manuaalkäigukastiga Picantot – vähem kui 10 000 € eest saab jõulisema (kiirendus paigalt 100ni 11,4 sek) TXi, millel lisaks eelloetletud lisadele nahkrool ja käigukangi nupp, kerevärvi pamprid, esiistmete
astmeline soojendus, elektriliselt juhitavad soojendusega küljepeeglid, alarm/kesklukustus, juhiistme kõrguse reguleerimise võimalus, kokkuklapitav süütevõti, roolisoojendus, helisüsteemi (RDS-CDP+MP3) juhtimine roolilt, konditsioneer, USB + AUX pistikud ja kroomitud iluvõre/ukselingid. Tippvarustuses neljakäigulise automaatkäigukastiga ja 1,2-liitrise (63 kW) MPI mootoriga auto maksab 13 990 €. Sel juhul lisanduvad iPodi ühendamise võimalused, võtmevaba sisenemine, stop/ start-nupp, panipaik kaasreisija
istme all, automaatne esitulede kõrguse regulaator, tagurdusandurid, udutuled, valuveljed ja juhi põlveturvapadi.

Kokkuvõtteks
Kui järelturg üllatusi ei paku, saab iga teie sõidetud kilomeeter olema garanteeritult (seitse aastat) mugav ja odav. Rohkete premiumklassi kuuluvate lisadega Picanto on liisituna kindlasti pikantne valik,
arvestades seda, et kolme või viie aasta pärast hakkab ta otsima uut omanikku, omades veel tehasegarantiid.
Ja minid lähevad järjest enam hinda. A-klassi turu suuruseks hinnatakse hetkel 2,4 miljonit uut sõidukit aastas.